Compliance audits tijdens Corona

Ook in deze tijd is het noodzakelijk om aantoonbaar te voldoen aan wettelijke eisen. Wij werken al enige tijd met een CI vergelijkbare best-practice audit werkwijze, waardoor jouw compliance audit al gedeeltelijk uitgevoerd kan worden!

Het administratieve en beleidsmatige deel van compliance audits voeren wij telefonisch en/of digitaal uit met audio/video-opties. Dat betekent dat je de geplande auditwerkzaamheden met onze adviseur wel kan oppakken. Zo kun je ook in deze tijd van maatregelen en restricties, toch voldoen! Je hoeft niet te wachten met het opstarten van de compliance audit tot later dit jaar, waardoor je ook geen onnodige vertraging oploopt. Download best-practice audit werkwijze

Best-practice audit werkwijze Sufficio

Certificerende instellingen voeren in deze tijd hun audits op afstand uit (remote audits). In lijn daarmee, werken wij al enige tijd op een vergelijkbare wijze voor de compliance audits met Sufficio. Concreet levert dit het volgende resultaat:

  • Heb je een compliance audit gepland staan in de komende maanden? Dan neemt jouw adviseur binnenkort contact met je op om afspraken te maken over de gewijzigde werkwijze en welke invulling deze krijgt.

  • Ter voorbereiding op de compliance audit verzamel je de benodigde documenten. Waar nodig stuur je deze vooraf naar jouw adviseur, of je hebt ze bij de hand (op papier of digitaal) tijdens het gesprek en stuurt ze na. De adviseur stuurt je hier een mail over.

  • Het is mogelijk om alvast foto- en videomateriaal van een situatie op locatie op te sturen. Daarmee kan je aantonen dat maatregelen/acties zijn uitgevoerd ten opzichte van de vorige rapportage. Het is ook mogelijk om dit ‘live’ te tonen tijdens de audio/video sessie.

  • Voor jou als Sufficio gebruiker stellen we een ‘voorlopige rapportage’ op van de compliance audit. Op die manier borg je al een deel van je verplichtingen in het voldoen aan wet- en regelgeving.

  • Zodra het weer mogelijk is om fysiek af te spreken, vindt het bedrijfsbezoek plaats.

  • Het bedrijfsbezoek wordt gepland tijdens het administratieve deel van de audit. Wanneer nu geldende maatregelen wijzigen, passen we deze datum in overleg aan.

  • Na het bedrijfsbezoek en de rondgang wordt de definitieve rapportage opgesteld en heb je zicht op de wijzigingen tussen voorgaande en nieuwe rapportage. Dit is een nieuwe functionaliteit in Sufficio 2.1.

Op deze wijze hou je de QHSE-processen op orde. Heb je vragen over de gewijzigde werkwijze? Mail deze direct naar info@sufficio.nl of stel deze zodra de uitvoerend adviseur contact opneemt.

 

 

Ik wil meer weten over

Uw naam is niet ingevuld.

U heeft geen bedrijfsnaam opgegeven.

Uw e-mailadres is niet of niet correct ingevuld.

U hebt geen vraag of opmerking ingevuld.

* Verplichte Velden